باقي ماندن 5 نشانه از 1200 نشانه آخرالزمان
در شرايطي كه امروز همه مردم جهان به سر ميبرند، هيچ سوالي جديتر از اين نيست كه آيا آخرالزماني كه همه ملل در هر گروه و مذهبي از آن مي گويند مصداقش امروز است.
مسئول موسسه فرهنگي موعود عصر (عج) گفت: طبق گفته اكثر محققان از يك هزار و 200 نشانه آخرالزمان تنها پنج نشانه باقي مانده است.
اسماعيل شفيعي سروستاني دوشنبه شب در همايش آخرالزمان كه در دانشگاه بينالمللي امام خميني (ره) برگزار شد، اظهار داشت: در شرايطي كه امروز همه مردم جهان به سر ميبرند، هيچ سوالي جديتر از اين نيست كه آيا آخرالزماني كه همه ملل در هر گروه و مذهبي از آن مي گويند مصداقش امروز است.
وي ادامه داد: با وجود اينكه گوشهاي زيادي در جهان براي شنيدن در خصوص اين موضوع آماده است ولي ما از آن زياد سخن نميگوييم براي نمونه در دانشگاهي مانند دانشگاه بينالمللي كه به نام امام خميني (ره) مزين است و در شهري مانند قزوين كه شهري با سابقه فرهنگي است و در نقطه مركزي ايران واقع شده است دو واحد درس اختياري در خصوص آخرالزمان، فرجامشناسي وجود ندارد.
مسئول موسسه فرهنگي موعود عصر (عج) اضافه كرد: اين جاي تأمل دارد كه چرا موضوعي كه در جهان امروز در رأس همه مباحث جدي است ذهن جوانترين گروه اجتماعي در اين جامعه درگير آن نيست و اين مبحث بزرگ است و چگونه چشمها از روي موضوعي به اين مهمي و بزرگي چرخيده و متوجه آن نيست.
*تدريس رشته آخرالزمان شناسي در 257 دانشگاه در آمريكا
وي افزود: 130 سال است كه در دانشگاههاي وابسته به كليساي كاتوليك در رشته آخرالزمانشناسي فارغالتحصيل دارند و در ايالات متحده آمريكا بيش از 257 كالج و دانشگاه در اين رشته وجود دارد و اگر اين موضوع مهمي نيست چرا بايد در سرزميني كه گاهي گمان ميكنيم عاري از مذهب است، اين تعداد دانشگاه و كالج در رابطه با اين رشته وجود داشته باشد.
شفيعي سروستاني عنوان داشت: بسياري از دانشگاهها در ايران در رشتههاي هنري، سينمايي، كارگرداني و بازيگري مشغول به آموزش هستند.
وي اعلام كرد: بسياري از برنامههاي رسانههاي اين سرزمين توسط همين بازيگران كه بسياري مانند دلقكها فقط بالا و پايين ميپرند و به اسم تهيهكنندگي و كارگرداني و سناريست، حد و اندازه سناريو آنها از چارچنگولي بالا نميرود، هزاران ساعت شب و روز را به بيهودهگويي در مباحث مبتذل و حيات مردم عام كوچه و بازار را به خود مشغول ميكنند.
*فيلمي در كشور ما با موضوع آخرالزمان ساخته نشده است
اين محقق در زمينه مهدويت عنوان داشت: اين در حالي است كه در آن سوي درياي مديترانه در دهه 90 بيش از 60 درصد پرفروشترين فيلمهاي هاليوود در خصوص آخرالزمان است و آيا ساخت فيلمهايي با چنين موضوعاتي براي سرگرم كردن مردم است.
وي ادامه داد: ولي ما در كشورمان فيلمي با اين موضوع و مفهوم نداريم و نسبت به اين موضوع غفلت كردهايم در حالي كه ذهنها درگير اين موضوع است.
شفيعي سروستاني با اشاره به نگاه عام مردم به آخرالزمان توضيح داد: مردم ما زماني كه گراني، سختي معيشت و بيماري در زندگيشان پديدار ميشود، زماني كه دچار خشكسالي ميشوند ميگويند آخرالزمان است، يعني آخرالزمان را چيزي مساوي با بلا، آفت و بحران ميشناسند.
* آخرالزمان تعداد حوادث افزايش و زمان آنها به هم نزديك ميشود
وي افزود: ولي آيا آخرالزمان به معناي بحران است، آخرالزمان به معناي بحران، جنگ و آفت نيست، آخرالزمان قسمت واپسين از دوراني است كه به قيامت پيوندد و از نظر ما آخرالزمان از زمان مبعوث شدن پيامبر آغاز و به ظهور موعود و سپس قيامت ميانجامد.
مسئول «موسسه فرهنگي موعود» يادآور شد: پيامبر (ص) فرمودهاند برگزيده شدم در حالي كه ميان من و قيامت فاصله نيست، همان سان كه ميان دو انگشت فاصله است اما از آنجا كه در اين ظرف زماني حوادث بزرگ نزديك به هم روي ميدهد مردم عادت كرده و آخرالزمان را مساوي با بحران ميشناسند.
وي اضافه كرد: پيامبر فرمودهاند كه نشانههايي در آخرالزمان وجود دارد كه مانند دانههاي تسبيح يكي يكي ميافتد و به آخرين دانه يعني ظهور ميانجامد و هرچه زمان ظهور نزديك باشد بر تعداد حوادث افزوده ميشود.
* 7 هزار روايت در خصوص آخرالزمان وجود دارد
شفيعي سروستاني توضيح داد: در ميان همه ملل يعني صاحبان اديان آسماني وجه مشترك ابتدا توحيد و سپس موعودگرايي و بلاخره قيامت است و در همه اديان حجم زيادي از روايات به موضوع موعود اختصاص دارد.
وي اعلام كرد: حجم روايات آمده از 14 معصوم در خصوص آخرالزمان و نشانههاي ظهور بسيار زياد است به طوري كه 7 هزار روايت راجع به اين موضوع داريم و در خصوص نماز و روزه اين تعداد روايت نداريم.
مسئول موسسه فرهنگي موعود عصر (عج) خاطرنشان ساخت: اين تعداد روايت نشان از اهميت موضوع دارد و بخش عمدهاي از روايات آخرالزمان توسط پيامبر و در نخستين روزهاي بعثت بيان شده است.
وي با اشاره به كاركردهاي علائم و نشانههاي ظهور بيان داشت: اين نشانهها و علائم موقعيت بشر را در تاريخ معين ميكند و مردم ميدانند كه در چه فاصلهاي از ظهور قيامت قرار گرفتند همچنين هشدار و تذكر، آمادگي يافتن، جلوگيري از يأس و نااميدي، شناسايي دوست و دشمن از كاركردهاي نشانههاي ظهور است.
شفيعي سروستاني عنوان داشت: ما همواره در تحليل شرايط دچار مشكل ميشويم و با تحليل غلط موضعگيري كرده و گاهي با دوست با تصور دشمن بودن درگير و گاهي با دشمن به تصور دوست بودن ارتباط دوستي برقرار ميكنيم كه اين نشانهها موجب ميشود تا دوست را از دشمن بشناسيم.
*از 1200 نشانه آخرالزمان تنها 5 نشانه باقي مانده است
اين محقق در زمينه مهدويت به حوادث آخرالزمان اشاره كرد و گفت: در آخرالزمان حوادث مختلفي روي ميدهد و پيامبر نيز فرمودهاند به ناگزير فتنهاي پديد خواهد آمد كه هر گاه در نقطهاي آرامش پيدا كند، در نقطه ديگري ناآرامي شروع ميشود و اين چنين ادامه مييابد تا وقتي كه منادي آسمان بانگ برآورد كه امير شما مهدي است.
وي اضافه كرد: يكي از مشخصات فتنه اين است كه فتنه كور است يعني اجازه تشخيص نميدهد تا جايي كه همه در تشخيص حق و باطل دچار ترديد ميشوند و حتي خواص نيز نميتوانند حق و باطل را تشخيص دهند؛ بنابراين تأكيد شده است كه مواظب باشيد كه خود را از دست نداده و نابود نشويد.
شفيعي سروستاني يادآور شد: پيامبر فرمودهاند «شما را به هفت فتنه بيم ميدهم كه بعد از من روي ميدهد، فتنهاي از مدينه، فتنهاي از مكه، فتنهاي از يمن، فتنهاي از شام، فتنهاي از شرق، فتنهاي از غرب و فتنه آخر فتنه سفياني است».
وي تصريح كرد: از بيش از يك هزار و 200 نشانه آخرالزمان كه در روايات از آن سخن گفته شده طبق گفته همه محققان تمام نشانهها رخ داده و فقط پنج نشانه باقي مانده است كه اولين آن «فتنه سفياني» است.
*خروج سفياني از سوريه(و یا اردن) براي كشتار شيعيان
مسئول موسسه فرهنگي موعود عصر (عج) ادامه داد: در روايات آمده است سفياني با حمايت صهيونيستها و غربيها در سوريه(و یا اردن) كودتا ميكند و سپس يك گروه در سوريه به نام بنيكلب از او حمايت ميكنند و امروز بنيكلب جماعتي هستند كه بخشي از آنها در ارتش اسرائيل، بخشي در سوريه و بخشي در لبنان زندگي ميكنند.
وي اضافه كرد: سفياني جنگي در تركيه و عراق راه مياندازد و شروع به كشتن شيعيان ميكند و به كوفه ميرسد و در كوفه بزرگترين اتفاق رخ ميدهد و چنان شيعيان را ميكشند به نحوي كه همسايه به همسايه رحم نميكند و براي گرفتن پول همسايه خود را شيعه معرفي ميكند.
شفيعي سروستاني يادآور شد: امروز جهان استكبار عليه شيعه به ميدان آمده و شيعيان غافل هستند.
وي تصريح كرد: زماني كه درگيري از شام به كوفه ميرسد از كنار شهر قزوين لشگر سيد خراساني حركت ميكند و از منطقه مركزي ايران عبور كرده و به كوفه ميرود و در روايات آمده كه اگر لشگر خراساني را يافتيد با او همراه شويد از يمن نيز سيد يماني به سوي كوفه ميآيد.
*پيوستن يك ميليون ايراني در نخستين روز ظهور امام زمان (عج)
مسئول موسسه فرهنگي موعود عصر (عج) اظهار داشت: فرمانده اصلي سپاه خراساني «شعيببن صالح» است و امروز در طالقان قبري به اين نام است كه مردم براي زيارت او ميروند و وزيران، مشاوران و سرداران اصلي امام زمان (عج) همه ايراني هستند و در روز اول يك ميليون ايراني به امام ميپيوندند.
وي افزود: بيان شده كه ظهور در سالهاي پر از جنگ رخ ميدهد و در قرن بيستم 100 ميلون نفر در جنگهاي مختلف كشته شدند و هزينه نظامي جهان امروز 900 ميليارد تا يك ترليون دلار سال است و هزينه جنگ در جهان 2 ميليون دلار در دقيقه است كه اگر 18 روز جنگ متوقف شود سوء تغذيه از كل جهان رفع ميشود.
شفيعي سروستاني اعلام كرد: هزينه ارتش آمريكا در هر روز يك ميليارد و 250 ميليون دلار است و به خاطر اورانيوم مصرف شده در سلاحهاي غيرمتعارف در عراق مردم عراق به بيماريهاي مهلك دچار شدند و 4 هزار و 468 سال ديگر تاثيرات اورانيوم از عراق از بين ميرود.
*طبق تحقيقات موساد و سيا آيتالله خامنهاي سيد خراساني است
مسئول موسسه فرهنگي موعود عصر (عج) گفت: دشمنان خود را براي مقابله آماده كردهاند ولي ما غفلت كرديم، در زمان رياست جمهوري بوش زير نظر رئيس جمهور، كميسيوني براي شناسايي امام زمان شكل گرفت.
وي تأكيد كرد: 20 روز قبل موساد و سيا اعلام كردند به دنبال امام زمان هستند و اعلام نيز كرده بودند شايد سيد خراساني آيتالله خامنهاي باشد زيرا در جواني در خراسان بوده است و سيد يماني نيز سيد حسن نصرالله باشد زير در كودكي در يمن بوده است.
شفيعي سروستاني اضافه كرد: مطالعات آنها در خصوص آخرالزمان صدها برابر ماست ولي دانشگاههاي ما در اين زمينه تعطيل هستند و آنها از واقعه ظهور نگران هستند ولي ما غفلت ميكنيم.
*وجود يك ميليارد نفر گرسنه و 45 ميليون مبتلا به ايدز نشانهاي از آخرالزمان
وي با اشاره به نشانهها و حوادث آخرالزمان بيان داشت: خشكسالي، زلزله، قحطي و گرسنگي از نشانههاي آخرالزمان است به طوري كه در سال 2009 يك ميليارد نفر در دنيا گرسنه هستند هر سال نيز يك هزار زلزله متوسط، 18 زلزله بزرگ و يك زلزله عظيم كره زمين را ميلرزاند.
مسئول موسسه فرهنگي موعود عصر (عج) ادامه داد: بيتقوايي و رواج فحشا و بيماريهاي مختلف نشانه ديگري است به طوري كه در حال حاضر 45 ميليون نفر در دنيا مبتلا به ايدز هستند و هر سال 5 ميليون نفر به اين تعداد اضافه ميشود كه 5 ميليون و 200 هزار نفر كودك هستند و نيمي را نيز از اين جمعيت زنان تشكيل ميدهند و در كشور ما نيز 60 هزار نفر مبتلا به ايدز هستند كه تاكنون 2 هزار و 121 نفر جان باختند.
وي افزود: شيوع ايدز از طريق رابطه جنسي، همجنسبازي و افزايش فساد از مسائلي است كه در آخرالزمان ديده ميشود.
*حكومت سلمان فارسي در ايران در زمان ظهور امام زمان (عج)
شفيعي سروستاني در ادامه با اشاره به تكاليف مومنان در زمان غيبت توضيح داد: يكي از تكاليف مومنان در زمان غيبت پيدا كردن معرفت و شناخت نسبت به امام است به طوري كه در روايات آمده كسي كه امام زمانش را نشناسد و بميرد به مرگ جاهليت از دنيا رفته است.
وي اضافه كرد: تمسك به دين و صبر و شكيبايي و انتظار فرج و دعا از ديگر كارهايي است كه در زمان غيبت بايد صورت گيرد تا امام زمان (عج) ظهور كند و خداوند بزرگترين مسئوليت تاريخ را به حضرت مهدي (عج) بزرگترين مرد خود گذاشته است تا براي تحقق عدالت ظهور كند.
اين محقق در زمينه مهدويت خاطرنشان ساخت: ما بايد براي رهايي از فتنهها معرفت خود را افزايش داده و هوشيار باشيم تا امام زمان حكومت خود در زمين برپا دارد و در آن زمان امام حسين (ع)، اصحاب كهف، سلمان فارسي به اين امام خواهند پيوست و فقط امام حسين (ع) 300 سال بر روي زمين خلافت خواهد كرد.
وي اعلام كرد: با تشكيل حكومت، سلمان فارسي در ايران حاكم خواهد شد و حكومت امام زمان در كوفه شكل ميگيرد.
برچسبها:
نشانه های بسیار در نزدیک بودن ظهور امام زمان عج
نوشته زیر مجموعه ای از نشانه های بسیار در نزدیک بودن ظهور حضرت حجه ابن الحسن العسگری را مورد بررسی قرار داده است انشاالله که دیدگان همه منتظران به نواده پاک رسول (ص) روشن گردد این مطالب برگزیده ای از سایتهای مختلف و منابع مهدویت است.
ـ بشارت آیه الله العظمی بهجت : اشاره مستقیم و بشارت صریح آیه الله العظمی بهجت در جمعی در مورد نزدیکی ظهور امام زمان (عج) که فرمودند : “ تا کنون به جوانان بشارت می دادید که منتظر باشید ظهور مولایتان را خواهید دید اینک ( ظهور آنقدر نزدیک شده است که ) به سالخوردگان و پیران هم بشارت دهید که ظهور را خواهید دید . ” بسیاری از منتظران و شیفتگان ولی عصر (عج) را سرشار از شور و شوق ظهور نموده است و برای آنها دلیلی محکم و برهانی قاطع در یقین به نزدیکی ظهور ایجاد کرده است .
ـ امیر عبدالله در عربستان : یکی دیگر از نشانه های ظهور قتل فرمانروای عربستان بنام عبدالله می باشد که در ماه ذی الحجه روی خواهد داد . امام صادق در این زمینه می فرماید : هرکس برای من مرگ عبدالله را تضمین کند من ظهور قائم را برای او تضمین می کنم … همچنین از آن حضرت روایت شده است که : زمانیکه مردم در سرزمین عربستان در حال وقوف می باشند سواری با شتر سبک سیر به آنجا وارد می شود و مرگ خلیفه را خبر می دهد و با مرگ او فرج آل محمد و گشایش کار تمام مردم فرا می رسد . بحار ۵۲ ص ۲۱۰ و ۲۴۰
سفیانی در آستانه کودتا : امام محمد باقر (ع) : سفیانی و حضرت قائم در یک سال قیام می کنند . ( بحارالانوار ج ۵۲ ص ۲۴۰) یکی از علامات حتمیه ظهور قیام فردی به نام سفیانی که همزمان با سید خراسانی در ماه رجب در سوریه کودتا نموده و چند کشور همسایه را فتح و سپس به سمت عراق پیشروی می نماید و لشگری برای دستگیری امام زمان (عج) به سوی مکه روانه می سازد که این لشگر در بین مکه و مدینه به زمین فرو می روند و نابود می شوند و … تعدادی از بزرگان در سوریه سفیانی را دیده و ( با همان ) اوصافی که در روایات ذکر شده است او را شناخته اند که با برخی مانند عالم فاضل و متعبد استاد بهلول مصاحبه شده و شرح دیدار به صورت مکتوب و نوار ویدئویی مستند و مکتوب موجود است ( کتاب آیا ظهور نزدیک است؟ و نوار ویدئویی در واحد فرهنگی گل یاس) و برخی دیدارها مانند دیدار امام موسی صدر و شهید چمران نقلی و غیر مستند می باشد . در دیدار استاد بهلول که حدودا ۱۰ سال پیش انجام گرفته است سفیانی با همان ظاهر کریه که در روایات ذکر شده و جزء فرماندهان ارتش سوریه و فردی جاه طلب و میانسال ذکر گردیده است … با شدت گرفتن فتنه ها و درگیری ها در منطقه خاور میانه و عراق و لبنان و فلسطین و تحت فشار بودن یهودیان غاصب هر لحظه برای کودتای سفیانی که به نفع صهیونیستها و علیه کشورهای مسلمان صورت می گیرد شرایط فراهم تر می گردد
ـ آغاز مرحله ای که در آن عراق کانون تحولات است : سرزمین عراق در عصر ظهور بر طبق روایات معتبر کانون تحولات بسیار مهمی است و منشا معبر و محل برخورد اکثر قیامهای دوران ظهور است . شیصبانی حاکم ستمگر عراق ( صدام ) در نزدیکی ظهور از این مکان جنگ را آغاز می کند . سفیانی بعد از کودتا در سوریه سرزمین عراق را فتح می کند . سید خراسانی بعد از قیام به سوی عراق حرکت می کند و امام زمان (عج ) نیز بعد از قیام در مکه به سمت عراق پیش می رود و سرانجام پس از پیروزی نهایی مرکز حکومت خود را در کوفه قرار می دهد . در شرایط فعلی نیز لحظه به لحظه عراق به سمت تحولات عظیم و مهم پیش می رود و آنگونه که از روایات ذکر شده است در حال تبدیل شدن به مرکز تحولات جهانی در عصر ظهور می باشد . امام علی در مورد تحولات و فتح عراق در زمان ظهور می فرماید : … قلعه ها را بگشایند عراق را فتح کنند هر اختلافی را با خونریزی پاسخ گویند در چنین زمانی ظهور صاحب الزمان (عج) را انتظار کشید … حوادث جانکاه و کمرشکنی روی دهد شکافنده ها ( موشک ها ) بشکافند تیزپروازان( هواپیماها) به پرواز درآیند … عراق را فتح کنند هر اختلافی را با خونریزی پاسخ گویند ( بشاره الاسلام ص۷۴) حضرت در اشاره به خروج سفیانی در نهج البلاغه می فرمایند: گویا او را می بینم که در شام فریاد برداشته و با پرچم هایش در حول و حوش کوفه می گردد و به اهل کوفه همچون شتر سرکش رو می آورد زمین را از سرهای بریده فرش می کند دهانش گشوده قدمش در زمین سنگین جولانش گسترده و هیبتش عظیم است. به خدا قسم شما را در این طرف و آن طرف زمین پراکنده می کند تا از شما جز به مانند باقی مانده سرمه در چشم باقی نماند این برنامه ادامه دارد تا عرب بر سر عقل آید (نهج البلاغه خطبه ۱۳۸) در نامه امام زمان به شیخ مفید (ره ):…گروههایی منحرف از اسلام بر عراق تسلط یابند و با کردارهای زشت خود موجب کمبود ارزاق (محاصره اقتصادی) در عراق می شوند.سپس با هلاکت طاغوتی از طواغیت(صدام)این فاجعه بر طرف می شود… (بحارالانوار ج ۵۳ ص ۱۷۵) اوضاع فعلی عراق نشان می دهد که ما چقدر به ظهور نزدیک شده ایم
ـ فراگیر شدن فساد و فحشا و ظلم : یکی دیگر از نشانه هایی که برای ظهور در روایات ذکر گردیده است فراگیر شدن انواع فساد و فحشا در جوامع انسانی می باشد که در روایات بعنوان علائم غیر حتمیه وارد شده است . رواج انواع فساد جنسی(زنا، همجنسگرایی،برهنگی و …) فساد اقتصادی (ربا،رشوه،گرانفروشی و…) فساد حکومتی(وضعیت فعلی حکومت در تمام جهان) فساد اجتماعی ( فروپاشی بنیان خانواده ها ، اعتیاد و ناهنجاری های اجتماعی و …) در اوضاع کنونی دقیقا منطبق بر فرمایشات روایات و احادیث عصر ظهور می باشد . پوشش ۳۵۰ کانال فاسد ماهواره که اکثر آنها زشت ترین و فجیع ترین صحنه ها را به راحتی نمایش می دهند و تمام اقشار بخصوص جوانان و نوجوانان را در سراسر جهان تحت تاثیر خود دارند و سایتهای مبتذل اینترنت و سی دی ها و فیلمهای مبتذل و فجیع که در سراسر جهان فراگیر شده اند ( حتی در ایران ) و …
و سایر نشانه ها به اجمال : به بن بست رسیدن تمام نظریه ها برای سعادت انسان ، رویکرد جهان به معنویت ، شدت یافتن بلاها ، فتنه ها و مشکلات ، شدت یافتن دو جریان حق و باطل، شدت یافتن انتظار در ادیان مختلف و فراگیر شدن نام و یاد مهدی (فراگیر شدن دعای ندبه در سراسر کشور و در هر کوی و برزن ، اقبال و روی آوردن عموم مردم علی الخصوص جوانان به اماکن متبرک به نام امام زمان (عج) خصوصا جمکران بعنوان پایگاه اصلی منتظران و عاشقان ، بحث روز شدن مساله ظهور و امام زمان (عج) در بین مردم ،افزایش قابل توجه رویکرد به مساله مهدویت و ظهور در بین مطبوعات ، صدا و سیما ، سخنرانی ها و … و اقبال به این مساله در حوزه و دانشگاه و در بین فرهیختگان و نخبگان) و ……….
التماس دعا – حسن ستاری ساربانقلی از سایت موعود
از یکی از نزدیکان آقای بهجت سوالی پرسیدند مبنی بر اینکه آیا بشارت بسیار نزدیک بودن ظهور توسط آیت الله بهجت، نوعی وقت تعیین کردن است؟ و ایشان جواب دادند :
خیر، این حقیر خودم در محضر حضرت آیت الله بهجت رسیدم که بعد ازظهر یکی از روزهای تابستان بود و از ایشون سوال کردم که مطالبی رو از شما نقل میکنند، فرمودند چه مطالبی را؟ عرض کردم پیرامون بحث ظهور، فرمود چه نقل میکنند؟ (این را اولین باره دارم رسمی عرض میکنم).
گفتم نسبت به نزدیکی ظهور از شما مطالبی رو نقل می کنند فرمودند که ظهور بسیار نزدیکه مجددا تاکید فرمودند بسیار بسیار نزدیکه عرض کردم خیلی از علائم و وقایع رخ نداده، فرمودند که برای خداوند سبحان، خداوند متعال کاری ندارد که همه علائم و واقایع رو در یک شب جمع بکند و راه رو برای ظهور حجتش حجت حق فراهم آورد و هموار کند.
این به معنای تعیین زمان ظهور نبوده، اشاره به نزدیکی ظهور است و تعیین وقت نشده، آنهم یرونه بعیدا و نراه قریبا ..
نقل قولی از آیت الله بهجت از زبان آیت الله ناصری پیرامون نزدیک بودن فرج امام زمان عج
برچسبها:
نشانه های باور نکردنی آخرالزمان از زبان پیامبر اکرم(ص)
2. از شهوات پيروى كنند.
3. خيانت در ميان مردم زياد شود.
4. امانت و امانتدارى كم شود.
5. مشروبات الكلى بنوشند.
6. فضا تاريك شود (ممكن است به خاطر آلودگى فضا به معصيت يا دود ناشى از بنزين و غيره باشد).
7. به واسطه خشكسالى ، آب قناتها و چاهها كم مى شود - كما اينكه الان شده است -.
8. آسمان و اين فضاى لايتناهى غبارآلود شود (ممكن است كنايه از ظلمهاى جهانى باشد مانند جنگهاى جهانى از قبيل دو جنگ اول و دوم و جنگهاى پراكنده ).
9. امنيت از راههاى زمينى و هوايى برداشته شود (نظير هواپيما ربايى ، آدم دزدى ).
10. و مردم همديگر را سب و لعن كنند.
11. خانواده ها در دامن فساد سقوط كنند (مانند بى حجابى ، رقاصى ، قمار و غيره ).
12. مردم در زندگى گرفتار تجملات و مدپرستى شوند و سرانجام قناعت و ميانه روى متروك گردد.
13. افراد جامعه نسبت به يكديگر بدبين شوند و سوءظن و عدم اعتماد بر جامعه سايه افكند.
14. سالهاى دنيا پست و خوار شود.
15. درختكارى زياد شود و محصولها اندك شود.
16. قيمتها بالا رود (نرخ اجناس مورد لزوم به طور سرسام آورى بالا برود تا جايى كه زندگى را تبديل به جهنم سوزان كند).
17. بادها زياد شود (طوفانها و تندبادها مرتبا در دنيا زيانهاى سنگين جانى و مالى به بار آورد).
18. پرده از روى باطن مردم برداشته شود (و جنايتكاران و دنياپرستان و جاه طلبان شناخته شوند، يا بدان آشكار شوند يا علائم ظاهر شوند).
19. عمل شنيع لواط علنى شود (كما اينكه در انگلستان با گذراندن قانونى از تصويب مجلس لواط بلامانع شده است ).
20. خلاف ، پسنديده شود.
21. تجارت و كاسبى دچار سختى و تنگى شود و اشياء مورد درخواست كم شود.
22. تمام برنامه ها را با كمال گستاخى و خودسرى بر مبناى هواى نفس (دلم مى خواهد) پياده كنند.
23. ناسزا و فحش دادن به پدر و مادران را وسيله سرگرمى و مزاح قرار دهند.
24. آشكارا ربا بخورند و كوچكترين ترسى از خداوند نداشته باشند.
25. بى عصمتى و زنا در ميان مردم رواج پيدا كند (مراكز خودفروشى و زنا در دنيا با ابعاد گسترده اى بالاترين شاهد ماست ).
26. خشنودى و راضى بودن از زندگى و برنامه آن بسيار كم شود.
27. افراد سفيه و نادان زمام امور را به دست گيرند.
28. خيانت به انواع و اقسام مختلف در ميان همه طبقات زياد شود.
29. امانت را بى اهميت بدانند و به آن بى اعتنا باشند و افراد امين كم شوند.
30. افراد از اخلاق و كار خويش تعريف كنند.
31. نادانها به دليل نادانى خويش مشهورند.
32. مردم خانه هاى خود را بيارايند و ديوارهاى آن را زينت دهند.
33. قصرها و خانه ها بلند ساخته شود (مانند ساختمانهاى چندين طبقه اى كه آسايش و امنيت را از همسايه ها سلب مى كند.)
34. باطل را به لباس حق جلوه دهند.
35. زشتى دروغ از بين برود بحدى كه لباس راستى بر آن بپوشانند.
36. اگر كسى در كارش صحت عمل داشته باشد او را ضعيف بدانند.
37. پستى و لئامت و سرزنش يكديگر را به حساب عقل بگذارند (صاحبش را عاقل بدانند)
38. گمراه بودن و راه كج رفتن را هدايت بشمارند.
39. بيان را كورى بدانند (اگر به وسيله بيان ، حقايقى گفته شود كه به نظر آنها خوش نيايد بگويند اين شخص كور است و واقعيت دنيا را نمى بيند).
40. و خموشى را بى خردى بدانند.
41. دانشمند اگر بخواهد از علم خويش به نفع خود و جامعه حرف بزند او را جاهل و عملش را نادانى بدانند.
42. نشانه ها بسيار شود و علامتها يكى پس از ديگرى ظاهر گردد.
43. تحقيق نكرده سخنان دور از حقيقت بگويند (مردم را متهم كنند و بدون دليل آبروى بندگان خدا را بريزند).
44. آسياى مرگ بر سر جامعه بچرخد (جنگهاى خانمانسوز به راه بيندازند و افراد بيگناه را قتل عام كنند، مانند بمباران مناطق مسكونى و غير نظامى و..).
45. مردم از نظر بينش و ديد قلبى كور شوند و حقايق را نبينند (مانند جناياتى كه از زمامداران خود مى بينند و در عين حال مى گويند خوب است ).
46. كارهاى ناپسند بر اعمال خوب غلبه پيدا كند (مردم طرفدار كارهاى بد شوند).
47. محبت نسبت به يكديگر وصله رحم از دلهاى مردم برداشته شود.
48. تجارت و بازرگانى زياد شود و مردم كارهاى باطل و ناچيز را نيكو بدانند.
49. جان خود را به يكديگر به خاطر شهوتهاى زيادى كه دارند، بذل كنند.
50. كارهاى بزرگ را آسان شمارند (نظير جنگ با دولتهاى بزرگ ).
51. از پوشيدن پوستهاى حيوانات حرام گوشت (يا ذبح شرعى نشده ) باكى نداشته باشند.
52. جامه هاى نرم و زيبا و نازك بپوشند (و بدن آنها از روى لباس پيدا باشد).
53. رغبت به دنيا پيدا كنند و آن را بر آخرت مقدم بدارند (اعمال بد مردم گواه اين مطلب است ).
54. رحم از دلهاى همه مردم برود (اعم از زمامدار، تاجر، كاسب ، زن ، شوهر و غير آنها).
55. فساد جنبه عمومى پيدا كند (خواهى نشوى رسوا همرنگ جماعت شو).
56. قرآن را به بازى بگيرند (از نام آن و آياتش به نفع اهداف شوم خود سوء استفاده كنند).
57. اموال بيت المال (وجوه شرعيه ) را مال شخصى خود بدانند يا حقوق شرعيه مال خود را ندهند و بگويند مال خودمان است .
58. مسكرات را با تغيير نام حلال بدانند.
59. در وقت دادن زكات مال خود خيانت كنند (كم بدهند يا جنس نامرغوب عرضه كنند).
60. ربا را به نام خريد و فروش و اجاره دادن محلى از مقروض بگيرند.
61. در فسق و فجور مردها با مردها و زنها با زنها برابرى كنند.
62. به نافرمانى از خداوند (گناه كردن ) مباهات كنند.
63. دلهاى مردم پر از تكبر و نخوت شود و ظلم و جور در پادشاهان و نادانى در مردم (زير بار ظلم رفتن ) ظاهر شود.
64. در چنين وضعى ديندار بايد دين خود را بردارد و از اين طرف به آن طرف و از اين قله كوه به آن قله و از اين دره به دره ديگر برود تا سلامت دين داشته باشد.
65. از اسلام باقى نماند جز اسمى و از قرآن باقى نماند جز رسمى (قرآن در دلها كهنه شود و فقط اسم و رسمى از آن باقى بماند).
66. قرآن بخوانند در حالى كه از گلوگاه و استخوان ترقوه و گردن نگذرد و از وعده هاى خداوندى و وعيدهاى آن عملا در ميان مردم خبرى نباشد و از خداوند نترسند و به ياد او نباشند و از ناسخ و منسوخ قرآن بى خبر باشند.
67. در اين حالات مساجدشان آباد باشد اما دلهاشان از تقوا و ايمان تهى .
68. علما و دانشمندان آن زمان بدترين مردم روى زمين باشند و تمام فسادها و فتنه ها از ناحيه آنها برخيزد و بازگشت همه آنها (فتنه ها) به سوى خود ايشان است .
69. مردم خيّر و نيكوكار و مراكز خير از بين برود اما اهل شر و فساد بمانند.
70. مردم به خداوند عالم در كارهايشان بى اعتنا باشند و اعمالشان از روى تحقيق نباشد.
71. تنها محبوب مردم دينار و درهم باشد (ثروت دنيا از هر راهى كه بيايد، حلال يا حرام ، مانعى نداشته باشد).
72. هر قدر ثروتشان زياد شود باز بگويند فقيريم .
برچسبها:
خصوصیات آخرالزمان از زبان آیتالله قرهی
خصایص آخرالزمان از لسان مبارک امیرالمؤمنین(صلوات الله و سلامه عليه) «بَقِيتُ اللهِ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنين»[1] آنچه که فقط مؤمنین درک میکنند و بهترین مطلب برای خودشان میدانند، «بقیةالله» است. اگر این مطلب را درک کنیم که آنچه برای انسانها خیر است، وجود مقدس آقاست؛ آن موقع جزء مؤمنین میشویم.
چطور انسان بفهمد یک فرد برای او از همه مطالب، بهتر است؟
در کتاب شریف بحارالانوار و همچنین کتاب الارشاد شیخناالاعظم آمده که وجود مقدس پیغمبر اکرم، خاتم رسل، محمد مصطفی(صلي الله عليه و آله و سلم) بیان میفرمایند: زمانی میرسد که اولاد مرا مانند بنیاسرائیل مقهور میکنند، کسانی میآیند که به ظاهر وعدههایی به آنها میدهند، ولی دنیا به سمت زشتیها و گناه میرود، طوری که در شهوت، مردان به مردان بسنده میکنند و زنان به زنان! طوری شود که زنان چون مردان به عنوان الگوی خوبیها میگردند و منکر نزد مردم معروف و معروف نزد مردم منکر میگردد. آن موقع خدا شما را امتحان میکند که اگر شما در آن زمان بودید، فقط باید امیدتان به ستارهای از جانب مشرق باشد که مثل ماه شب چهارده بدرخشد و چون وعده را دیدید، توبه کنید و به او بگروید، تا نجات یابید.
امیرالمؤمنین(صلوات الله و سلامه عليه) در خطبهای که به عنوان خطبه البیان است، خصایصی از آخرالزمان بیان کردند. گرچه بعضی از آقایان در مورد سند آن، نکاتی را بیان کردند، اما بعضی دیگر مثل میرزای قمی(اعلي الله مقامه الشريف)، آن هم در آن زمان، میگویند: مطالبی که در این روایت هست، محقق میشود، کما اینکه شده و جالب این است که خیلی از آنها در این زمان که آن بزرگان ما نیستند، دارد محقق میشود.
این خطبه، خطبهای طولانی است - که سند از ابنعباس است و نکات بسیار خوبی راجع به سند آن وجود دارد، اما الان جایگاه بحثش نیست - و حضرت در یک قسمت از آن میفرمایند: من شما را خبر میدهم از آنچه که در آخرالزمان به وقوع میپیوندد و تا خروج صاحبالزمان اینگونه خواهد بود. زمانی میرسد که این خصلتها به وجود میآید: مرگ در فقهای بزرگ نمایان میگردد. امت، نمازها را ضایع میکنند و از شهوات پیروی میکنند - من میخواهم «بَقِيتُ اللهِ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنين» را بیان کنم. لذا به این روایت دقت کنید - امانتداری کم و خیانتها فراوان میشود. مردم مسکرات را علن میخورند. دشنام دادن به پدر ومادر از ناحیه فرزندان گاه علن میگردد. کاری میکنند که گناه زیاد میشود. کارهای خوب کمرنگ میشود. برکت از سال و ماه و هفته و روز وساعت برداشته میشود (همانطور که الآن داریم میبینیم، سال که میآید سریع تمام میشود، مثل الآن که سه ماه از سال گذشته!) آب و هوا دگرگون میشود و در فصل باریدن، باران، به سبک دیگری میشود. بادهای سرخ شهرها را فرا میگیرد. پسر، کینه پدر و مادر را به دل میگیرد و نصیحت آنها را به عنوان بدی میبیند. بعضی از مردم، چهرههای پاکیزه، ولی باطن زشت دارند (مثل بعضی از افراد که در غرب میبینیم با چهرههای به ظاهر خوب هستند، ولی چه خونریزیهایی میکنند!) هر که با آنها معامله کند، ستم میکنند. دلهایشان دلهای شیاطین است. آنها از گیاه سدر، تلختر و از مردار، گندیدهتر و از سگ، نجستر و از روباه حیلهگرترند. آز و طمعشان از مشعب(مشعب در عرب یک ضربالمثل است که میگویند: فلانی، مشعب است.
ظاهراً یک کسی در دوران جاهلیت بوده که خیلی حرص و ولع میزده و به این عنوان معروف شده) بیشتر اینان منکر را انجام میدهند و کسی نمیتواند نهیشان کند. با کسانی که منکر را مقابله میکنند برخورد میکنند و تکذیبشان میکنند، (کما این که الآن همینطور است و من میخواهم بگویم این روایت از همه لحاظ صحیح السند است). کسانی را که نهی از منکر میکنند، انسانهای پست میدانند (مانند تعبیری که امروزه دارند و میگویند: اینها تندرو هستند تا بدین ترتیب مردم از آنها روی برگردانند) و میگویند: اگر آنها را دیدید، به آنها اعتماد نکنید. مردم در مال همدیگر ورود پیدا میکنند، ربا حلال میشود، خوردن مسکرات و سخنان شر و فتنهانگیز زیاد میگردد (عجیب است حضرت چقدر عالی بیان میفرمایند!)، آوازهخوانی، غنا و ساز و نوازهایی که وجود دارد، پر میشود. فقیر در میانشان خوار و پست و مؤمن، ناتوان و بیعرضه جلوه داده میشود (مثل الآن که به هر کس که مؤمن است و میخواهد نهی از منکر کند، میگویند: اینها بیسواد و بیعرضهاند)، دانا در نزدشان بیقدر است. فاسق در نزدشان گرامی است. ستمگر در نزدشان بزرگ است. ناتوان در نزدشان ناچیز است. صاحب قدرت در نزدشان مالک و ثروت در نزدشان دولت است. امر به معروف و نهی از منکر نمیکنند. زکات مال خود را پرداخت نمیکنند. مردان، کورکورانه از زنان خود فرمانبرداری میکنند (همین بحثی که الآن به عنوان زنسالاری هست). پدران هر کار زشتی را از فرزندان خود ببینند، چشم میپوشند و خوشحال و مسرور میگردند و آنها را از انجامش برحذر نمیدارند.
عزیزان! دقت کنید که امیرالمؤمنین(صلوات الله و سلامه عليه) در خطبه البیان دارند اینچنین نشانههای آخرالزمان را بیان میکنند: مرد از زن خود عمل زشت را به رأی العین میبیند، ولی او را نهی نمیکند، بلکه گاه تشویق به آن میکند (مثلاً میبیند با وضعیت بد بیرون میآید و خودش را برای دیگران جلوه میدهد، اما او را نهی نمیکند؛ تازه گاهی میگوید: من اصلاً دوست دارم اینطور بیرون بیایی. در مشاورههایی تلفنی که داریم، یک بار خانمی زنگ زده بود و میگفت: من چه کنم، همسرم به من میگوید: إلا و بلا باید تو هم مثل خانمهای دیگر آرایش چنین و چنان کنی و موهایت حتماً باید بیرون بیاید. این خانم گریه میکرد و میگفت: من باید چه کار کنم؟! او میگوید: خوشم نمیآید حجاب داشته باشی، اینطوری مثل املها میمانی. وقتی خانمهای بیرون را میبینم و وضع تو را میبینم، از تو خوشم نمیآید).
خوراک اینها از حرام میگردد، ذبح اینها مشکوک است (اینها مواردی است که الآن داریم میبینیم، مگر نیست؟!) زنانشان رقاصه و خواننده میشوند. مردان به مردان و زنان به زنان اکتفا میکنند. زنان بر زین اسبها و مرکبهایی سوار میشوند (حالا چرا اسب و مرکب میگویند، شاید منظور، چیز دیگری مثل امروز باشد) و بر شوهر خود استیلا دارند و در هر امری سلطه خود را اعمال میکنند. در آن زمان نوای اهل فجور بلند است و مردم فساد و غنا را دوست دارند. غنا در کوچه و بازار بلند است (شاید همین باندهای ماشینها باشد که گاهی میبینی یک ماشینی از کوچه و بازار رد میشود و صدای ضبط آن در همه جا میپیچد).
علمایشان سرزنش میشوند (ببینید! الآن وقتی بعضی از اعاظم، بزرگان و علماء ما تذکر میدهند که آقا! چرا اینطور است؟ تازه سرزنششان هم میکنند). در میان اینها ریختن خون فراوان میگردد، قضاتشان رشوهگیر میشوند (اصلاً هر چه که امیرالمومنین(صلوات الله و سلامه عليه) در خطبه البیان فرموده: اینها علائم آخر الزمان است، کأن الآن همین حال را دارد(.
تاجر در تجارت خود دروغ میگوید، زرگر در زرگری خود و هر صاحب صنعتی در صنعت خود فریب میدهد. کسبهای حقیقی، اندک و کسبهای دروغین، زیاد گردد. دانشمندان و دانایان میمیرند. دلها فاسد میشود. گناه رو به فزونی میرود و قرآن به کنار گذاشته میشود. در مساجد، آلات موسیقی رواج پیدا میکند. مردم به هم خیانت و کینه و دشمنی میکنند. در این زمان اگر کسی باشد و عتاب نکند، اما در طول شبانه روز، مدام نماز بگزارد؛ چیزی در نامه اعمالش ثبت نمیگردد و نماز او پذیرفته نمیشود. در مساجد، سازها و نوازها به صدا درآید، اما کسی نیست که آنان را از این عمل بازدارد. کردارشان از سر توحش است و اقوال اینان فقط و فقط چابلوسی به دنیاست. بدعتها آشکار میگردد.
حضرت این نکات را که بسیار طولانی است، میفرمایند تا بدین جا میرسند که طبقهبندی میکنند و میفرمایند: در آخرالزمان که نزدیک به ظهور فرزندم است، طبقات انسانی به وجود میآید: اول فتنه از شام شروع میشود. شما در هفت طبقه هستید:
طبقه اول کسانی هستند که تقوا در آنها فزونی است و پرهیزگار و سرآمد هستند.
طبقه دوم اهل بذل و بخشش و مهربانی هستند.
طبقه سوم اهل پشت کردن به یکدیگر و بریدن از هم هستند.
طبقه چهارم اهل سگ صفتی و رشک بردن به یکدیگر هستند.
طبقه پنجم اهل باد به بینی افکندن و تکبر هستند.
طبقه ششم اهل خونریزی و اضطراب و صفتهای بد هستند.
طبقه هفتم اهل مکر و ستیزهجویی و فاسق بودن هستند.
وقتی اینها آمدند، مرتکب شهوات علن میگردند. شهرها را خراب میکنند. خانهها را انهدام میکنند. طبقه لعنتشدهای هستند که این طبقه، حیا را کنار میگذارند تا زمانی که فرزندم، مهدی بیاید، همینگونه خواهد بود. در بین مردم، وحشت به وجود میآورند. اضطراب زیاد میگردد، آرامش کم میشود. توکل به خدا کم میگردد.
حضرت میفرمایند: در اینجا شما به خدا و به اهل الهی توکل کنید. دارد که حضرت در اینجا به گریه میافتند و میفرمایند: از اینجا به بعد فتنههای بیشتری رخ خواهد داد. وای بر کسانی که این فتنهها را به وجود میآورند. کسانی هستند که هیچگاه به واسطه این اعمال زشتی که انجام دادند، دعایشان مستجاب نمیگردد. مردم چون به فسق و گناه علن دچار شدند، آنها بر اینها مسلط میشوند و هیچ خیری در زندگی نمیبینند. کفار زمام امور مسلمین را در دست میگیرند. هر کس نافرمانی کند، او را بکشند.
حضرت میفرمایند: وای بر کوفه و آنچه بر او خواهد آمد. سفیانی اسبهای قوی و وسایل قویای استفاده میکند (حضرت به عنوان مرکب بیان کردند که بعضی به عنوان اسب بیان کردند، اما مرکب هر آن چیزی است که بر آن سوار میشوند) و بر این مردم میتازد. چون شیران بر اینها وارد شوند. اینان تلههایی از کشتهها بر زمین میگذارند و خونها را جاری میکنند.
حضرت میفرمایند: شخصی است که نامش با حرف شین آغاز میشود (این شاید رمز باشد)، جوانی که اشتر است (یعنی پلک او روی چشمش افتاده) فرمانده آنها میگردد. نشانی از خروج سفیانی خواهد بود. پایگاههایی در شام، کوفه، موصل، حمص و ... قرار میدهد. حمله او به حمص اولین حمله است (همانطور که میدانید در سوریه اولین جایی را که گرفتند، همین جا بود). بعد به چند قریه دیگر میتازد و موصل و بغداد هم گرفتار خشونتها و خونریزیهای زیاد میگردد.
الآن موصل را ببینید، گویی حضرت برای امروز ما دارند بیان میکنند. ما دوازده سال پیش علائم ظهور را بیان میکردیم که قبل از شهادت شهید حکیم(اعلي الله مقامه الشريف) بود. الآن اینها را فقط میخوانم و نکاتش را نمیگویم. آنجا نکاتش را گفتیم، بعد هم پشیمان شدیم و بعضی از نوارها هم نیست شد. اتفاقاً خصوصی هم بود. در آنجا بیان کردیم: سه روز در پل بغداد میمانند. آقای حکیم، نفس زکیهای که باقر است، میرود، شهید میشود. لذا اول نفس زکیه، شهید محمدباقر حکیم(اعلي الله مقامه الشريف) بود.
حالا به ادامه روایت دقت بفرمایید: نبردی سخت واقع میگردد که از فلسطین شروع و تا سوریه ادامه مییابد و موصل و بغداد و کوفه و دیگر مناطق را دربرمیگیرد. سفیانی، هر کس را که نامش محمد(صلي الله عليه و آله و سلم)، علی، فاطمه، حسن، حسین، جعفر، موسی، زینب، خدیجه و رقیه است، از روی بغض و کینهای که به آل پیامبر دارد، به قتل میرساند. به شهرها رسولانی میفرستد تا بچهها را برای او جمع کنند. روغن زیتون را برای آنها آماده میکند و میجوشاند. بچهها به او میگویند: اگر پدران ما نافرمانی تو را کردند، ما چه گناهی داریم؟! اما به سخنان آنان اهمیتی نمیدهد. آنها را میکشد.
آنگاه به جانب کوفه رهسپار میشود. او کسی است که خونهای زیادی در کوفه میریزد. او کسی است که امر میکند به سپاهیانش که شما با زنان آزادید. شرب خمر برای شما در شام، حلال است. آنها به انواع معصیتها مشغول میشوند. پس از چندی سفیانی در حالی که حربهای در دست دارد، زنی را به بعضی از یاران خود میدهد تا با او زنا کنند (من مدتی بود که فکر میکردم حربهای که فرمودند چیست، حالا فهمیدیم همین فتوای جهادنکاحی است که اینان دادند). حتی او به یارانش میگوید: در وسط راه، جلوی چشم مردم چنین کاری را انجام بدهید تا مردم بدانند این عمل، قبیح نیست! (همین که علناً گفتند، منظور همین است).
بچهها را از شکم زنان بیرون میآوردند (که همین کار را هم در سوریه کردند). اما به شما بگویم که آن روز، روزی است که بسیار بسیار نزدیک است که هر کس در آن زمان باشد، امید به این داشته باشد که ظهور نزدیک است (شاید همین که آیتالله بهجت فرمودند: پیرمردها هم امیدوار باشند، همین است. ما کلیپی از ایشان دیدیم که بعد از درس خارج خدمت آقا رفتند و گفتند: آقا! آیتالله ناصری گفتند که شما این مطلب را گفتید، صحت دارد؟ آقا فرمودند: البته بنا نبود که اینطور بیان شود و ...؛ یعنی به تعبیر عامیانه قضیه را پیچاند ولی نفرمود که من نگفتم. چون میدانید خیلی از چیزها را نباید بیان کرد و إلا بداع به وجود میآید(.
طایفه ترک لشکرآرایی میکنند. پادشاهان با آل هاشم در میافتند (شاید منظور همین وجود نازنین امام راحل و امام المسلمین باشند که از آل هاشم هستند) ولی ذلیل میگردند و هیچ کس بر آل هاشم پیروز نمیگردد. تا آن که قائم میآید! نکاتی هم هست که حضرت به رمز میفرمایند که من بیان نمیکنم.
رو آوردن به ایرانیان، سبب حفظ دین مسلمانان!
حالا می خواهیم برسیم به همان آیه که فرمودند: «بَقِيتُ اللهِ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنين». در اینجا باز روایتی را میخوانم که خیلی جالب است، این روایت در جلد 57 بحارالانوار است. وجود مقدس خاتمالانبیاء، محمد مصطفی در روایتی که کوتاهتر است، میفرمایند: زمانی که ظلم زیاد شد، بیعفتی زیاد گردید، گروهی با جلال و جبروت که نه از عرب هستند و نه از ما هستند، بر عرب مسلط میشوند و با آنها با نام خدا و برای خدا قیام میکنند. در آن موقع مؤمنان ارزش خود را نشان میدهند. «يُجَاهِدُهُمْ فِي سَبِيلِ اللهِ قَوْمٌ أَذِلةٌ عِنْدَ الْمُتَكَبرِينَ فِي الْأَرْضِ مَجْهُولُونَ وَ فِي السمَاءِ مَعْرُوفُون»، اینها در زمین مجهول اما در آسمان، معروف هستند، (همین شهدای گمنام) که اینها با کافران نبرد میکنند و آنها را خوار و ذلیل میکنند. هر کس در آن زمان بود، به سمت آنها برود.
من حالا نکتهای را بگویم و در این شب این مطلب را برای شما بیان کنم. وجود نازنین سید حسن نصرالله، این سید عظیمالشأن بیان فرمودند: موقعی که شهید سید عباس موسوی و شهید موسی صدر(اعلي الله مقامهما الشريف) - که ما قائل به این هستیم که شهید شدند و قبلاً هم که میگفتند: آثاری هست، من بیان کرده بودم که ایشان را شهید کردند - به شهادت رسیدند و انقلاب پیروز شد، فهمیدم که باید به این سمت برویم و عربها اگر بخواهند دینشان را حفظ کنند، امروز باید به سمت ایرانیان بروند. لذا «خَيْرٌ لَكُمْ» به خاطر همین است. یک زمانی میرسد که مردم میفهمند، فتنهها زیاد میشود و میفهمند که یکی باید بیاید که بتواند بالجد مقابله کند. «بَقِيتُ اللهِ خَيْرٌ لَكُمْ»، همین است. اگر کسی ایمان بیاورد، میفهمد که هیچ کسی جز بقیةالله نمیتواند کاری کند.
با توجه به علائم؛ ظهور، نزدیک است!
البته مژده هم به شما بدهم، گرچه بعضی موارد را نباید گفت اما عیبی ندارد میگویم: ایران در امن است، اما این بدین معنا نیست که ما غافل بشویم. ایران در امنیت است، داعش و ... نمیتوانند در ایران کاری کنند، اما ما باید هشیار باشیم. عزیزان! فقط رو به تقوا بیاوریم. ظهور نزدیک است. چه زمانی است؟ نمیدانیم، ولی علائم میگویند که نزدیک است. کسی نمیتواند وقت تعیین کند، «کذب الوقاتون». اما نزدیک است. چه کنیم سرباز امام زمان شویم؟ اگر میخواهیم یار امام زمان شویم، باید بدانیم اس و اساس خصوصیت یاران امام زمان، اخلاق و تقواست.
عزیزان! گناه نکنیم. عزیزان! دختران من! حجاب را رعایت کنید. مراقب باشیم. پروردگار عالم با کسی عقد اخوت نبسته است. خداوند با همین ایرانیانی که در روایات اینچنین از آنها نام برده شده - که من در سخنرانی ایام الله دهه فجر روایاتی را که اتفاق انقلاب را بیان کرده، عرض کردم - عقد اخوت نبسته است. اگر خدای ناکرده به گناه مبتلا شدیم و از آرمانهای مهدوی دور شدیم، به این مطالب نخواهیم رسید. آن «مکناهم فی الارض»، اول شرطش «اقاموا الصلوة» است. اقامه یعنی این که انسان، واقعاً خداپرست شود. قرائت نیست. بنده خدا شویم، «یرثها عبادی الصالحون» است، یعنی به بندگان صالح خواهد رسید. اگر اینطور شدیم، خدای متعال عنایت میکند.
لذا این، مژده هست، ولی باید هشیار باشیم که غافل نشویم. من این مطلب را برای روحانیون در درس خارج بیان کردم، بگذارید علن هم بگویم، اگر میخواهید سرباز امام زمان شوید؛ بعد از واجبات و ترک محرمات، دو کار را انجام دهید:
به سمت حفظ قرآن بروید. چرایش بماند. اما هر کس میخواهد سرباز امام زمان بشود، چون آمدن حضرت نزدیک است، حافظ قرآن شود. ولو شده روزی دو آیه حفظ کنید، اما آن را شروع کنید.
دعای عهد را با این که برای صبحگاه است، اما در دو وقت بخوانید. یک بار صبح بخوانید. یک بار هم چون آخرالزمان است، در شب، موقعی که میخواهید بخوابید، بخوانید و همانطور که در درس اخلاق هم بارها بیان کردم: با آقا جان، امام زمان هم دقایقی صحبت کنید. البته همه هم به انجام این امور (حفظ قرآن و دو مرتبه دعای عهد خواندن در هر روز) موفق نمیشوند.
توصیههای برای رفع بلایا از شیعیان به خصوص شیعیان نجف و کربلا
توصیه دیگر این است که برای شیعیان به خصوص شیعیان نجف و کربلا دو کار انجام دهید:
صدقه مخصوص بدهید.
از فردا که نیمه شعبان است و از طرفی امشب که هم شب جمعه و شب رحمت است و هم شب نیمه شعبان، شب احیا و به نوعی شب قدر است؛ زیارت عاشورا با صد لعن و صد سلام را بخوانید.
این دو کار را برای حفظ کربلا و نجف انجام بدهید. در روایتی که بیان کردم، فرمودند که در کوفه هم وارد میشوند که من یک مقداری از آن را بیان نکردم که نترسید. اما به شما بگویم: قضای مقدره و معلومه با صدقه و دعا دفع میشود و برمیگردد. چون میدانید بعضی از علائم ظهور، علائم حتمی است. اما من به صراحت میگویم: حتی علائمی که حتمیه است، با دعا و صدقه میشود برگردد. ما یادمان رفته ولی این شرط یادمان نرود: ترک حرام و عمل واجب.
لذا به خصوص شما جوانهای عزیز که آقا جان شما را دوست دارد، زیارت عاشورا با صد لعن و صد سلام را شروع کنید و صدقه بدهید، دفع میشود. اگر به این دو مقوله عنایت داشته باشید، به فضل الهی خواهید دید که به شدت این تروریستها از بین خواهند رفت.
در اینجا هم در جمع منتظرین، به دولت عراق توصیه میکنم که سپاه بدر باید احیا گردد. امام عظیمالشأنمان بعد از انقلاب، سپاه پاسداران را راهاندازی کردند، با این که بدنه ارتش عزیز ما خوب بود. سپاه بدر مجدد باید احیا شود. هر چه میخواهند تعبیر کنند، من اجمالا میگویم، اگر فهمیدند، فهمیدند: تا سپاه بدر و بسیج در عراق احیا نگردد، مکافات خواهد بود.
پروردگارا! به اولیاء، انبیاء و خصیصین درگاهت، آقاجانمان، امام زمان از ما راضی و خشنود بگردان.
خدایا! قسمت میدهیم دشمنان دین و قرآن و ناموس و مملکتمان، دشمنان جوانان عزیزمان، رأس این دشمنان، صهیونیسم جهانی، یهود - که به صراحت میگویم: همه این مطالب از یهود است و یهود، خبیث است - ریشهکن بگردان.
خدایا! به اولیاء و انبیائت قسمت میدهیم آنها که به این نظام مقدس مهدوی چشم بد دارند، چشمشان را کور بگردان.
امام المسلمین، این سید عظیمالشأن حسنی، این سید حسینی، این سید علوی، این سید هاشمی، این نائب امام زمان، این سپهسالار امام زمان، این قائد عظیمالشأن را تا ظهور آقا جان و در کنار آقا جان محافظت بفرما.
خدایا! دشمنان این سید عظیمالشأن ما - که وجودش را وقف امام زمان و دین و نظام مهدوی کرده است - را نابود بگردان.
خدایا! ما را جزء یاران و سربازان نائب امام زمان قرار بده و به تبع ایشان، ما را جزء سربازان حقیقی آقاجانمان، امام زمان قرار بده.
خدایا! آنچه به خوبان عالمت مرحمت فرمودهای و میفرمایی، تفضلاً به ما مرحمت بفرما.
خدایا! آنچه در مقدراتت هست، به نحو احسن برای ما برگردان.
خدایا! آنچه خوبان عالمت دعا بلدند و ما از آنها محرومیم، تفضلاً آن ادعیه را در حق همه ما مستجاب شده قرار بده.
ای قادر متعال! تو قادری، ظهور آقاجان در عمر ناقابل ما قرار بده.
ای خدا، روح مطهر امام راحل عظیمالشأنمان، آن آقای خوبیها، آن عبداللهی که بالجد روح الله شد، آن مسیح را از ما راضی و خشنود بگردان. درجاتش عالی است، متعالی بگردان. سربازانش را که به شهادت رسیدند، با شهدا یکربلا محشور بگردان.
خدایا! آنچه دعا مدنظر داشتیم و به لسان جاری نگردید و یا در آینده مدنظرمیآید، به ادعیه زاکیه آقا جانمان، امام زمان به هدف اجابت برسان.
بالنبی و آله صلوات بر محمد و آل محمد(ص)
منبع: مهر
برچسبها:
برچسبها:
برچسبها:
برچسبها:
برچسبها:
برچسبها:
برچسبها: